Translate

dimecres, 3 d’octubre de 2012

La matèria obscura de Pullman, Philip

Tothom m'havia parlat de la més famosa obra de Philip Pullman i jo encara ni tan sols m'hi havia arribat a atansar. Però després de participar a la Festa de la Lectura de Parets com un dels autors convidats i a negar-me a cobrar (va ser un regal compartir aquell dia amb les persones i éssers màgics que deambulen per Can Butjosa) vaig rebre de les persones que conformen l'equip de la Biblioteca un regal: la trilogia de La Matèria Obscura.

Així que vaig obrir per primera vegada el primer volum (Les Llums del Nord) i en aquell moment em vaig perdre completament. La història que narra el primer llibre és la trama de la pel·lícula que es va estrenar sota el nom de The Golden Compass (La brújula dorada) i que malgrat no va ser tampoc una mala adaptació va passar sense pena ni glòria pel món del setè art. Si bé us haig de dir que el llibre és excepcional. La manera de narrar del autor és sorprenent. El seu to com a narrador fluctua i mai es converteix en monòton. Un fet que aprofita per jugar a avançar-te detalls que has de saber però que t'anirà explicant posteriorment. Un estil que crea un estat de nervis considerable, ja que la impaciència et provoca a passar pàgines senceres d'una revolada. Així que, ja sabeu com són les meves recomanacions, no us perdeu la història d'una nena que es veu endinsada en una trama que implica a tots els personatges que van apareixent en la història. En un món on tothom jugarà el seu paper en l'esdevenir i el futur no solament d'aquell món sinó de tots els que existeixen a l'univers. Creus que et podràs quedar al marge?