Translate

dilluns, 17 de maig de 2010

L'Exèrcit Errant de Garcia i Quer, Oriol

Mai sabem com arribem a contactar amb el què serà un fet important a la nostra vida. Les coses arriben sovint sense previ avís, més aviat potser per la porta de darrere. El què un dia ens sembla un fet quotidià, però amb el temps, esdevé ben important per a nosaltres. I això és el què va suposar per a mi descobrir el còmic l'Exèrcit Errant. Recordo com els meus pares em van fer el present de regalar-me aquest còmic quan jo tenia 13 anys. El 1993, aquest còmic va entrar a la meva vida i com que jo ja era un àvid consumidor de còmics i llibres el vaig devorar completament. Val a dir, que per llavors, jo ja era un amant de les aventures dels mercenaris catalans. I així va ser com finalment vaig acabar tenint la col·lecció que completaven aquesta obra i que formaven Temps d'Espases: L'Exèrcit Errant (1993), Gorja Mortal (1994), L'Amenaça Sarraïna (1995) i Revenja (1996). Són molts els títols que amb el temps han anat sorgint a la llum i que han format part d'aquest particular, i m'atreviria a dir, únic gènere d'aposta per la qualitat i la innovació per il·luminar la pròpia història de Catalunya al mateix temps que esdevé un referents del còmic autòcton.



El seu grau de documentació, la qualitat del seu dibuix i sobretot la capacitat de crear en cada composició de vinyetes gairebé un perfecte Story Board de pel·lícula em van captivar fins al punt que a cada novetat que ha sorgit del seu talent ha passat a engrossir la meva particular biblioteca personal. Una biblioteca repleta de títols que com aquest formen part del mecanisme que lentament ha construït part dels meus valors com a lector i per tant com a persona.