Translate

diumenge, 25 de maig de 2008

Amb els 25 anys de la Biblioteca Can Butjosa

La Biblioteca Can Butjosa de Parets del Vallès ha celebrat enguany el seu 25è aniversari. I entre les moltes activitats que s'hi han realitzat, la Llàgrima de la Lluna va aterrar-hi per participar del programa d'activitats commemoratives. Curiosament a la Biblioteca també hi viu un follet, que gaudeix del silenci i es diverteix entre llibres i lletres. I aquest cop també ho va fer tot escoltant com la Carme Camps, consagrada defensora de la literatura, les biblioteques i la cultura com a antídot universal, va obrir l'acte amb paraules plenes de màgia. I l'autor va compartir les seves peripècies a l'hora de narrar les meves aventures davant d'una seixantena de petits i grans. Així, ha estat com he arribat a conèixer aquesta biblioteca i els éssers màgics que hi treballen i viuen, entre lletres de colors i grans i petits amb ganes de viure i no deixar mai d'escoltar grans i apassionants aventures. Entre les parets d'aquesta biblioteca, el narrador de les meves aventures ha aconseguit créixer tot alimentant-se de llibres i còmics, de contes i llegendes, envoltat d'un món fantàstic fet realitat en el poble de Parets, (Vallès Oriental, Barcelona).

I no és per casualitat, que ell volgués presentar les meves aventures allí on precisament va aprendre a caminar de petit sempre amb un llibre entre els dits. I a mi, que m'agrada escapar-me de tant en tant de la meva illa màgica vaig gaudir de la companyia del follet de Can Butjosa, i tots els petits i grans que havien llegit les meves aventures i preguntaven sense parar tot allò que volien saber sobre mi i els meus companys de viatge. I mentre el narrador comentava alguns detalls de com les meves aventures es van arribar a escriure, vaig escapolir-me per fer una becaina ràpida al costat de la família ós i la xemeneia de Can Butjosa. No perdeu la oportunitat de visitar-la, allí jo i altres éssers màgics us hi estarem esperant. Just al llindar de la porta, que uneix tots els nostres mons.